sobota, 20 grudnia 2014

Proste ciasto z kasza manna i masa kokosowa + polewa czekoladowa - mój przepis


         Święta już tuż, tuż, więc dziś prosty przepis na ciasto z kaszą manną. Niby zwykłe, banalne ciasto kojarzące się z czasami dzieciństwa, niektórym dobrze znane, ale mój przepis jest nieco inny. No to lecimy ;-)


Składniki ciasto przepis podstawowy:
1 szklanka kaszy
1 litr mleka
1 szklanka cukru
200 g masła / lub margaryny
herbatniki (ilość uzależniona od wielkości blachy)
1 cukier waniliowy

chociaż na dużą blachę ja zrobiłam z:
2 szklanki kaszy
2 litry mleka
1,5 szklanki cukru
200 g masła
herbatniki
1 cukier waniliowy

i też było dobre ;-)


Masa kokosowa:
wiórki kokosowe 350 g (duże opakowanie)
4 łyżki cukru
50 g masła / margaryny

Polewa:
150 g margaryny
3 łyżki kakao
4 łyżki cukru pudru

Do posypania rodzynki / orzechy mielone/ migdały. 

Zawsze stosuję takie proporcje, że jak 1 szklanka kaszy to 1 litr mleka, analogicznie 2 szklanki kaszy to 2 litry mleka itd...



Sposób przygotowania:
Najpierw przygotowujemy spód ciasta. Herbatniki układamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia lub folią.





Potem wlewamy do naczynia 2 szklanki mleka i wsypujemy kaszę. Dokładnie mieszamy kaszę z mlekiem.






Do garnka wlewamy pozostałą ilość mleka, które trzeba zagotować z masłem, cukrem i z cukrem waniliowym. Trzeba mieszać od czasu do czasu żeby się nie przypaliło.






Gdy zacznie się gotować wlewamy mieszaninę kaszy z mlekiem. Całość gotujemy na lekkim ogniu, aż do zgęstnienia masy.





Jeszcze ciepłą masę wylewamy na herbatniki, uważając żeby się nie poprzesuwały.



Masa kokosowa:

Wlewamy do garnka mleko, dodajemy wiórki cukier i margarynę. Mieszamy od czasu do czasu żeby się nie przypaliło. Gotujemy ok 20 min. Wiórki muszą być soczyste, powinny "wypić mleko". Jeszcze ciepłą masę kokosową kladziemy na kaszę. 



Polewa:

         Wszystkie składniki rozpuszczamy w małym garnku. Wylewamy na wierzch ciasta, posypujemy według uznania orzechami,  rodzynkami.  Ja polewam zazwyczaj tylko połowę ciasta i tylko tą połowę z polewą posypujemy orzechami i rodzynkami. Na drugiej jest tylko masa kokosowa. Tak przygotowane ciasto wstawiamy w chłodne miejsce.







Oczywiście ciasto najlepsze jest po nocy w lodówce.

SMACZNEGO :-D





A tutaj link do mojego filmiku na YouTube, jak robiłam kaszaka krok po kroku (filmik sprzed roku).


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz ;-)