wtorek, 16 grudnia 2014

Międzychód sos pomidorowy + mój przepis i moja opinia sosu.



Sos pomidorowy Międzychód to ostatni ze słoiczków, jakie dostałam do testowania ze strony wizaz.pl. Wcześniej był Kurczak w potrawce z ryżem, następnie Gołąbki w sosie pomidorowym.




Opis producenta:
"Jak mawiały nasze babcie, sosy są duszą każdej kuchni... Jak tu się z nimi nie zgodzić? Przygotowaliśmy więc niezwykle pomidorowy sos o delikatnej, gęstej konsystencji, 
który wystarczy tylko podgrzać i od razu dodać do ulubionych dań.


Składniki;pomidory (106 g pomidorów na 100 g produktu), woda, cukier, cebula (3,3%), skrobia modyfikowana kukurydziana, sól, olej roślinny rzepakowy, seler (0,5%), czosnek, zioła, przyprawy, warzywa suszone (cebula, marchew, pasternak, seler, por, pietruszka).








Wartość odżywcza:
w 100gRWS
wartość energetyczna254kJ
60kcal
3%
tłuszcze w tym kwasy
tłuszczowe nasycone
0,9g
<0,1g
1%
0%
węglowodany
w tym cukry
12,0g
8,5g
5%
9%
białko1,3g3%
sól1,1g18%

* RWS - Referencyjna Wartość Spożycia dla przeciętnej osoby dorosłej (8400kJ/2000 kcal)."



 A jak ja wykorzystałam sos? Zrobiłam kurczaka w sosie pomidorowym z ryżem.

Składniki:

  • 2 ćwiartki z kurczaka
  • 1 cebula
  • 1 kostka rosołowa
  • sos pomidorowy Międzychód
Najpierw oczyściłam ćwiartki, zdjęłam skórę i oddzieliłam mięso od kostek. Mięso pokroiłam na mniejsze kawałki i zagotowałam w wodzie z kostką rosołową. Wody tak mniejsze pół garnka. 


Potem dodałam pokrojoną w kostkę dużą cebulę i wszystko razem zagotowałam.




Gdy mięso było już miękkie dodałam sos ze słoiczka i wszystko razem gotowałam ok 10 min.


Do tego w między czasie ugotowałam ryż.

Danie wyszło naprawdę dobre. Dodałam kostkę rosołową tylko dlatego, że była dodana woda do mięsa i bałam się że sos straci smak. Ogólnie sos jest bardzo dobry, mocno pomidorowy, ma słodko - kwaśny smak, czuć zapach naturalnych przypraw, bez chemicznego posmaku. Można go dodawać do różnych potraw według własnego gustu smakowego. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz ;-)